Monday, 30 November 2015

Party time!/¡De fiesta!



Everyone loves a piñata....
especially a homemade one!/
Todos les gusta una piñata....
aqui una casera


We recently celebrated Mr. A´s 8th bithday. As part of the festivities party games were organised. A chance to incorporate a bit of fun into the festivities with an opportunity for English learning.

Here are my top 5 party games that can be adapted to any playdate/playgroup:

1)   What´s the time Mr. Wolf? - This is a real energy burner.

One person is the ´Wolf´and stands at one end of the area.
The rest of the participants stand at the opposite end.
The group ask ´What´s the time Mr. Wolf´?
Mr. Wolf responds with Ít´s 8 o´clock! (for example)
And the group then procedes to take 8 steps, or the number of steps indicated by the Wolf.
This continues until the Wolf decides to respond with ´Its dinner time!´and tries to catch one of the others who then takes their turn to be ´The Wolf

2)   Fruit salad – probably more for little people and a great ice breaker when not everyone knows each other.

The group in a circle are given names of fruit, banana, Apple, watermelon etc.
The leader calls out a fruit ´Watermelon´and those of the same fruit change sides.
If the leader calls out ´Fruit salad´ then all participants change positions in the circle.

3)   Tresure hunt – As children get older the games need to be more challenging to be engaging. The treasure hunt is an opportunity for participants to work together. It does take some time to prepare.

Clues are written out on cards and placed around the party venue, a garden, a house, a park where each clue leads onto the next clue with a treasure (of treats or surprises) to be found.

4)   I wrote a letter to my mother…..- This is another circle game. And is accompanied by a song.

One child delivers a letter while the group sing:

I wrote a letter to my mother on the way I dropped it
Somebody must have picked it up and put it in their pocket
It wasn´t me and it wasn´t you and it wasn´t Father Christmas,
Somebody must have picked it up and put it in their pocket.´

At which point the letter has been left behind one of the sitting participants, who then has to chase the letter deliverer before they take their place in the circle. Apparently in Spain there is a similar game that starts with a similar song ´Zapatita blanca, Zapatitita azul

5)   Simon says - This last game is a follow the leader game.

The leader stands in front of the group and says ´Simon says put your hands on your shoulders´
The group follow.
If the leader simply says ´Put your hands on your ears´ those who follow with out having being told by Simon are ´out´.
For smaller children I don´t usually eliminate them as this isn´t very inclusive but for older more competitive children a prize is usually on offer for those who stay standing.

What party games do you organise that have a language learning aspect? 

Until next time! Tessa
____________________________________________________________

En Octubre el Sr. 7 …cumplió 8 años. Los juegos para los niños eran como otra oportunidad para poder hablar y aprender en íngles.

Estos son mis cinco juegos para una fiesta o para un 'playgroup':

1)   ¿Qué hora es Sr. Lobo? ¡Un juego para quemar energía!

A un niño/a le toca ser El lobo y se coloca al fondo de una zona.
El resto se quedan esperando al otro lado.
Le preguntan al Lobo: ¿Qué hora es Sr. Lobo
El Lobo responde con ¡'Son a las ocho'! (por ejemplo)
Y el grupo da 8 pasos hacia el Lobo
El juego sigue hasta que el Lobo dice: 'Es la hora de cenar', e intenta pillar a uno del grupo, que le toca ser El lobo.

2)   Ensalada de fruta. Un juego más para los peques o para empezar con un grupo de desconocidos.

El grupo está en un círculo y cada uno es una fruta por ejemplo 'manzana', 'sandia', 'platano' .
Un mayor llama 'platano', y todo los 'platanos' intercambian sitios.
Si llama 'ensalada de fruta', todos se cambian de sitio.
Es caótico, pero entretenido.

3)   En busca del tesoro. Cuando los niños son un poco más mayores, se buscan juegos más de aventura. La búsqueda del tesoro es una oportunidad para trabajar en equipo, aunque requiere tiempo de preparación.

Las pistas están escritas en unas tarjetas que se colocan en el sitio de la fiesta, que puede ser el jardín, la casa, el parque. Cada pista lleva a los niños a la siguiente tarjeta hasta finalmente llegar al tesoro, en el que puede haber caramelos o cualquier otra cosa.

4)   Carta a mi madre.  Es un juego en círculo, acompañado de una canción.

Un niño lleva una carta alrededor del grupo en el que están sentados.

Mientras cantan:
Escribí una carta a mi madre, en el camino la perdí.
Alguien debería haberla cogido y la puso en su bolsillo.
Si no fui yo, si no fuiste tú y no fue el Papa Noel,
alguien debería haberla cogido y la puso en su bolsillo.

Cuando terminan de cantar, la carta la dejan detrás de uno de los participantes, que cuando la descubre, intenta pillar al niño que ha dejado la carta, antes de que éste se siente en su sitio. Creo que hay una versión en español que dice : 'Zapatita blanca, Zapatita azul'

5)   Porque dice Símon. Este último juego, es un juego de copiar a quien se ponga delante del grupo.

El líder habla: 'Simón dice: pon tus manos en los hombros'.
Y el grupo le sigue.
Si el líder sólo dice: 'Pon tus manos en los hombros' sin haber dicho antes 'Simón dice', se queda fuera. Los niños más pequeños no se eliminan, ya que la participación es lo más divertido de los juegos.

¿Tienes algún juego que se pueda aprovechar como un juego de aprender idiomas?

¡Hasta pronto! Tessa

No comments:

Post a Comment